perjantai 15. marraskuuta 2013

Onnistuminen

Olen yrittänyt saada virkattua ympyrää monta monituista kertaa, aina siinä epäonnistuen. En ole saanut selvitettyä että missä kohtaa teen väärin, mutta sain otettua iteäni niskasta kiinni ja aloitin virkkaamaan koria. Malli/ohje oli joskus yhteishyvässä. Omista epäilyksistä huolimatta onnistuin! Luulen, että yksi syy tähän oli paksu (kaksinkertainen) lanka, joten kerroksia ei tarvinnut tehdä niin monia. Toinen juttu oli, että kirjoitin jokaisen kerroksen "ohjeen" paperille, että muistan missä mennään (tätä voin lämpimästi suositella varsinkin aloittelijoille). Olen mielissäni. En vielä tiedä, meneekö kori omaan käyttöön vai ei.



Ohjeesta poiketen tein korista yksivärisen. Yllättävintä oli, että kuinka iso korista tuli. En tehnyt korista niin korkeaa kuin ohjeessa oli, ja silti lanka meinasi loppua kesken mikä myöskin hieman yllätti. Olen jokatapauksessa tyytyväinen koriin. Miten muilla, ootteko törmänny samaan haasteeseen kuin minä ympyrää tehdessä? Oonko ainut jolle tää on ollu vaikee juttu oppia (vaikka onki yksinkertainen tekniikka)?

Tein myös ajankuluksi elämäni toisen tiskikukan. Tykkään violetistaväristä tässä, vaikken muuten ole sen kova fani. Myös lanka josta sen tein, Novitan Helmi, on yksi mun lempi lankoja neuloa! 


Tämmöistä siis täällä. Nyt on yksi joululahja neulonan alla, siitä ehkä lisää sitten joulun jälkeen, eikö niin ;) ?
Tunnelmallista viikonloppua jokaiselle!
-m

1 kommentti:

  1. Hienohan korista tuli :)
    Olen jostain ohjeesta oppinut että 1.krs 2silmukkaa jokaiseen silmukkaan toisella kierroksella joka toiseen kaksi, kolmannella joka kolmanteen jne. Tällä ohjeella olen saanut virkattua suht tasaisia pyörylöitä.

    VastaaPoista